måndagen den 12:e mars 2012

Mönster !!

Nu kommer mönstret äntligen !! Huvudena är samma som de andra , armarna till fåret också samma.
Pippi huvudet byter du färg på v 8
Flätor:
9 lm , 8 fm tillbaka i 4 v, gör 8 st i ena kortändan , sy ihop dubbelt.
Armar (pippi)
1: 2 lm , 6 fm i 1:a lm
2: 2 i 1 , runt = 12 fm
3-4: 12 fm
5: 2 tills , 2 fm , runt = 9 fm
6-17: 9 fm randar under tiden du virkar,jag fyllde bara handen

På ugglan gör du på v 5 , 2 st 4 pop st, (att knyta fast tofsarna i )
Vingar:
1: 10 lm ,börja i 2:a lm , 8 hst v ut , vänd
2: 2 lm , 7 hst,( 2 i1 *4( st) , 7 hst
virka ett v sm i avvikande färg
Ögon:
1: 2 lm , 6 fm i 1:a lm
2: 2 i 1 , runt = 12 fm
3: 1 fm , 2 i 1 , runt= 18 fm


På fårets huvud virkade jag med "ulligt garn" några varv runt med början på mitten = 4 lm , fm i samma m , 4 lm osv..
Öron:
1:2 lm , 6 fm i 1.a lm
2: 2 i 1 , runt = 12 fm
3-9: 12 fm , virka ihop dubbelt
Hoppas allt är med annars hör ni av er .....
Ha det bra...

14 kommentarer:

  1. Tack snälla snälla du för att du vill dela med dej
    dom e ju så otroligt söta :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Du är verkligen så otroligt kreativ och duktig!

    SvaraRadera
  3. stort tack från mig också för mönstret

    SvaraRadera
  4. Så söta alla är. Tack för mönstret!

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Jestem zauroczona twoimi przytulankami , mam nadzieję że nie pogniewasz się gdy spróbuję wykonać sobie podobną .

    SvaraRadera
  6. Tack för att du delar med dig av dina mönster på det fina du gjort.
    Ha en fin dag/kram

    SvaraRadera
  7. Tack själva för att ni vill besöka mig.Det värmer , även roligt att ni vill virka mina saker...Ha det bra alla där ute.

    SvaraRadera
  8. Nu finns det tre snuttisar på min blogg! Tack för mönstren!
    http://mandasmirakel.blogspot.com/2012/03/snuttisar.html

    SvaraRadera
  9. Dina snuttisar är verkligen jätte fina =) har själv provat mig på några stycken egna, dom är riktigt beroendeframkallande =P Tänkte höra med dig, såg att du hade en sån där fin lapp på dina som det står brittasami (gissar jag, ser inte hela texten) vart har du beställt dom? Skulle vilja namn märka mina snuttisar också =)

    SvaraRadera
  10. Söta! Dessa måste jag virka framöver...

    SvaraRadera
  11. Tack för det fina pippimönstret, har precis virkat klart ett burklock med pippi som kronan på verket :)

    SvaraRadera
  12. Hei hei
    og tuuuusen takk for kjempesøt oppskrift. Må prøve den:)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Thank you for sharing those lovely tuts xxx and from now on i will follow you! Lots of hugs from Hollandf

    SvaraRadera